Nowa forma komunikacji jaką jest Live Chat zyskuje na popularności. Najczęściej takie rozwiązanie można spotkać przede wszystkim w sklepach internetowych, ale również na stronach firmowych (wizytówkach). Czy spotkałeś się z tym rozwiązaniem i korzystasz z niego?
Nie patrząc na branżę, w której działamy każdy pragnie być na górze, przed swoją konkurencją. Jeśli chcesz przyciągnąć nowych klientów i być o krok lepszym przed konkurentem zapewne trzeba nadążać za nowinkami technologicznymi, rozwiązaniami i trendami dotyczącymi stron www. Pamiętajmy, że czynniki UX również pływają na pozycjonowanie strony! Mimo, iż Live Chat nie jest już nowością jeszcze rzadko kiedy pojawia się na większości sklepów internetowych. Warto przyjrzeć się zaletą tego modułu.
Na czym zależy najbardziej klientowi? Na czasie, szybkości reagowania, odpowiedzi na pytania i pomocy przy wyborze produktu. To właśnie jest największa korzyść jaką mamy dzięki rozwiązaniu live chat. Pozwala na bezpośredni, szybki i sprawny kontakt z użytkownikiem. Zalety tego są obustronne. Po pierwsze klient jest zadowolony z szybkości, a po drugiej stronie my jesteśmy zadowoleni, że możemy jednocześnie prowadzić kilka rozmów, a nie siedzieć przy telefonie i przeciągać rozmowy.
Tak jak pisaliśmy powyżej, dzięki wsparciu Live chat zmniejszamy ilość kontaktów telefonicznych od klientów. To druga z najważniejszych zalet tego rozwiązania. Zyskujemy alternatywne narzędzie do komunikacji poza telefonem i e-mailem, gdzie w tych przypadkach klienci musieli być cierpliwi pod względem czasowym na odpowiedź mailową czy rozmowę telefoniczną. Wiadomym jest także, że jeśli klient nie może się do nas dodzwonić za drugim czy trzecim razem to odpuszcza i przechodzi do konkurenta. W tym przypadku z Live Chat możemy prowadzić konwersacją jednocześnie z kilkoma osobami.
Jeśli z tego rozwiązania jeszcze nie korzysta konkurencja, która zaspała to idealny czas na wdrożenie live chat’u. Warto się wyróżniać w branży na tle konkurencji, testować i wprowadzać zmiany dopasowane do swoich klientów. Jeśli jesteś na czasie z trendami stron www i nowoczesnymi rozwiązaniami to także znak dla klientów, że prowadzisz współczesne przedsiębiorstwo.
Jeśli strona jest z layoutem sprzed 5 lat, brak nowoczesnych rozwiązań, a na odpowiedź czekamy kilka dni. To pierwszy sygnał, że lepiej pominąć tutaj zakupy. Natomiast w momencie kiedy użytkownik otrzymuje szybko odpowiedź na intrygujące jego pytania to poziom zaufania wzrasta. Budowa zaufania do e-klientów jest ważnym z elementów prowadzenia działalności w Internecie. Live Chat stwarza okazję i możliwości na budowę zaufania i lojalności wobec klientów. Podczas rozmowy kilkoma słowami można stworzyć z klientem więź i potwierdzić jego w przekonaniu, że zakupy w tym sklepie to odpowiednia decyzja.
Reasumując, dzięki live chat stworzysz sobie także ciekawą bazę pytań, które najczęściej zadają klienci. To może stać się podstawą do zmian w sklepie, wdrożenia innych rozwiązań lub pomysłów. Wdrożenie live chat’u niesie za sobą wiele ciekawych i przydanych korzyści po obu stronach – Twojej, jak i e-klientów.